OBJECTIUS


GENERALS

1. Gaudir de la música i reconeixer el valor que aquesta té en la pròpia vida i en la vida de les altres persones.

2. Adquirir els recursos necessaris per a esdevenir capaç d'utilitzar la música com una eina de creixement i educació.

3. Disposar de la formació i les eines necessàries per a proporcionar una formació musical sòlida i ben fonamentada als alumnes.


ESPECÍFICS 

4. Poder llegir una partitura senzilla en clau de sol escrita en qualsevol tonalitat i, amb l'ajuda d'un instrument o sense, entonar-la correctament.

5. Tenir un sentit del ritme ben desenvolupat. Poder adaptar-se a una pulsació sense dificultats i realitzar activitats de coordinació correctament. Poder llegir ritmes senzills en dos pentagrames (polirítmies) picant les figures de cada pentagrama amb cadascuna de les mans.

6. No tenir dificultats a l'hora de moure's en contextos diferents: moviment lliure, moviment coreografiat (en solitari o interectuant amb els altres), moviment dirigit, moviment improvisat, etc.

7. No tenir dificultats d'afinació, oïda i/o entonació. Poder cantar en un conjunt a més d'una veu (al menys a dues veus) o en cànon, essent capaç d'escoltar les veus alienes sense perdre la qualitat de la pròpia.

8. Saber explicar un conte als infants.

9. Tenir uns mínims coneixements de teoria de la música i d'harmonia que inclouen: formació d'acords triades majors i menors, tonalitat i armadura.

10. Tenir nocions d'història de la música (èpoques, autors) i diferents aspectes relatius a la matèria (famílies d'instruments, conjunts, estils, veus humanes, acústica, etc.).

11. Tenir un domini elemental de les eines tecnològiques que actualment permeten l'enregistrament digital i la manipulació de músiques, l'edició de partitures, la conversió d'arxius d'audio en diferents formats, etc.

12. Saber com estimular la creativitat dels alumnes en el context d'una pedagogia musical viva i participativa.

13. Dominar els principis pedagògics que han de fonamentar una educació musical centrada en l'alumne com a persona i inspirada en les aportacions de les pedagogies actives.

14. Estar preparat per exercir una acció educativa basada en el coneixement de criteris lògics, psicològics i didàctics que han de permetre enfrontar amb èxit les situacions quotidianes que comporta l'exercici de la docència: programació, avaluació, motivació, atenció, emocions, disciplina, relació família-escola, etc.

15. Coneixer les característiques que ha de tenir una aula de música ben muntada i la dotació que requereix.

16. Saber dinamitzar les classes de música preparant cada sessió amb una estructura ben dissenyada i activitats concretes que permeten l'adquisició de bons hàbits.

17. Tenir en compte els factors que poden ajudar a conduir l'atenció dels alumnes i canalitzar la seva energia eficaçment durant l'activitat musical.

18. Reconeixer la singularitat dels alumnes de parvulari (diferències qualitatives en relació a alumnes més grans) i saber com es pot d'adaptar l'educació musical a les característiques dels nens petits.

19. Integrar la pròpia pràctica docent en el marc d'una programació que inclou els següents apartats: salutació i comiat, educació de la veu, educació de l'oïda i entonació, educació del ritme, cançó, dansa, instruments, audició, llenguatge musical, cultura i teoria.

20. Conèixer activitats concretes per a rebre adequadament els alumnes i acollir-los d'acord amb les necessitats de cada edat.

21. Poder gestionar amb activitats concretes les situacions quotidianes que cal afrontar en el marc de la vida escolar i disposar de coneixement i recursos per actuar en les circumstàncies que requereixin intervencions específiques.

22. Conèixer activitats concretes per a acomiadar adequadament els alumnes i tancar les sessions de música d'acord amb les necessitats de cada edat.

23. Tenir cura d'un mateix tan a nivell físic com emocional per tal d'oferir sempre una presencia saludable a aquells amb qui haurà de conviure, en particular l'alumnat al seu càrrec.

24. Saber com fer que l'aprenentatge del llenguatge musical (lectura i escriptura) esdevingui un procés dinàmic i natural.

25. Coneixer activitats concretes per introduir els següents elements del llenguatge musical: figures, compàs, pentagrama i notes musicals, intervals, escales i elements d'harmonia (graus, tonalitat, modes, acords).

26. Saber orientar-se en el piano i ser capaç d'accedir a qualsevol nota, acord o escala immediatament.

27. Poder acompanyar melodies senzilles amb facilitat.

28. Poder acompanyar qualsevol escala (major o menor, ascendent o descendent) o ordenament amb seguretat.

29. Adquirir els recursos necessaris per a improvisar melodies simples en qualsevol tonalitat.

30. Poder transportar una melodia senzilla a qualsevol tonalitat major o menor de forma immediata.

31. Saber ensenyar una cançó als nens petits.

32. Saber quan i com cal anar introduint en el cant tots els elements que han de formar-ne part: educació de la veu, acompanyaments, coordinació de veu i moviment, ostinatos, cànon, segones i terceres veus, polifonia, etc. i disposar d'un repertori adequat de cançons per a fer-ho.

33. Poder dirigir el cant dels propis alumnes amb un gest explícit que inclou -com a mínim- entrades (una veu, dues o més veus i canon), tempo, i dinàmiques.

34. Saber estimular la creativitat dels alumnes a partir de la cançó (imaginació, creació, intuició, sentit crític, improvisació, adaptació, transformació).

35. Tenir recursos per estimular la manipulació de l'aparell fonador.

36. Conèixer els elements bàsics que es posen en funcionament en activar l'aparell fonador tant en parlar com en cantar.

37. Poder transmetre als alumnes el gust per tenir cura de la veu i donar-los eines per a utilitzar-la adequadament.

38. Estar familiaritzat amb un repertori bàsic d'activitats per a desenvolupar en els alumnes el sentit del ritme.

39. Conèixer els elements del ritme (figures, pulsació, compàs, ostinatos, fórmules, dissociació, polirítmies, etc.) que cal anar introduint a cada nivell i el grau de desenvolupament que els alumnes haurien d'assolir en cada cas.

40. Disposar de recursos i habilitats per fer viure en els alumnes tots els elements del ritme (figures, pulsació, compàs, ostinatos, fórmules, dissociació, polirítmies, etc.) i proporcionar-los eines que els capacitin per a posar-los al servei de l'expressió musical.

41. Estar familiaritzat amb un repertori bàsic d'activitats per a desenvolupar en els alumnes el sentit de l'oïda i l'entonació.

42. Conèixer el funcionament bàsic dels aparells auditiu i fonador, així com les relacions entre tots dos i disposar dels recursos necessaris per a estimular l'assoliment d'una correcta afinació.

43. Conèixer els elements de l'eduació de l'oïda i entonació (sensibilitat, discriminació, memòria audiditiva, entoncació a l'uníson, entonació polifònica, etc.) que cal anar introduint a cada nivell i el grau de desenvolupament que els alumnes haurien d'assolir en cada cas.

44. Conèixer les tècniques d'audició musical activa.

45. Disposar d'un repertori d'audicions per a alumnes de 3 a 12 anys i saber com presentar-les per tal que l'audició musical esdevingui una vivència intensa i profunda.

46. Ser capaç de dissenyar noves audicions aplicant les tècniques apreses.

47. Saber estimular la creativitat dels alumnes a partir de l'audició musical (imaginació, creació, intuició, sentit crític, improvisació, adaptació, transformació).

48. Conèixer les possibilitats que ofereixen els instruments musicals escolars, però també altres instruments (guitarres, piano, instruments de corda fregada, acordió, baix, bateria...) no tant habituals en l'educació musical bàsica.

49. Saber com familiaritzar els alumnes amb els elements del ritme (figures, pulsació, compàs, fórmules rítmiques) i de l'harmonia (notes, escales, acords) de manera intuitiva a partir del treball amb instruments de percussió, plaques soltes, manipulació de l'instrumental Orff i altres instruments.

50. Saber com utilitzar instruments d'orquestra a l'aula de música: afinacions alternatives, repartiment de tasques, organització d'un conjunt instrumental, direcció, etc.

51. Posseir un repertori d'activitats amb instruments adequat per a treballar amb alumnes de 3 a 12 anys.

52. Ser capaç d'improvisar i manipular la música en temps real, utilitzant els recursos adquirits com a mitjà d'expressió i comunicació.

53. Saber estimular la creativitat dels alumnes a partir del treball amb instruments (imaginació, creació, intuició, sentit crític, improvisació, adaptació, transformació).

54. Estar familiaritzat amb diferents tipus de dansa i amb els recursos expressius del moviment.

55. Ser capaç de vivenciar conjuntament el ritme, la melodia i el moviment.

56. Disposar d'un repertori de danses per a alumnes de 3 a 12 anys i saber com presentar-les per tal que la dansa esdevingui una vivència intensa i profunda.

57. Saber estimular la creativitat dels alumnes a partir de la dansa (imaginació, creació, intuició, sentit crític, improvisació, adaptació, transformació).

58. Conèixer els principals elements culturals que cal proporcionar als alumnes per tal que puguin contextualitzar les seves vivències musicals adequadament: vocabulari, personatges (autors i intèrprets), geografia (paisos i ciutats), història (èpoques), instruments (classificació i agrupacions), veus (classificació i agrupacions), formes musicals i estils, acústica.

59. Saber manipular la música a partir dels seus elements per tal de fer propostes que permetin als alumnes aplicar els seus coneixements de teoria a la pràctica i, alhora, extreure coneixements de teoria a partir de la pràctica.

60. Poder introduir els elements de teoria de forma sistemàtica a partir d'activitats concretes que en proporcionin l'adequada vivència.


¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar