EMA - EIVISSA 2019


CURS DE FORMACIÓ BÀSICA

  ARTESANIA DE L'EDUCACIÓ MUSICAL

(40 h)


SESSIÓ 1

15/16 de març

INSTRUMENTS MUSICALS (part 1)

  • Hàbits (agafar, recollir, canvi d'instruments, entrenament, salutació, rols, etc.)
  • Funcionament bàsic del treball amb instruments a l'escola: harmonització, improvisació i instrumentació amb tota mena d'instruments (plaques, guitarres, violins, acordió, bateria, piano, violoncel, baix elèctric, etc.)
ACTIVITATS: El concert / La casa dels instruments / Primeres targetes / Marxa Turca / Graella (acords i escales) / El foc / Propostes individuals*

EDUCACIÓ DEL RITME

ACTIVITATS: De pressa i a poc a poc / La pedreta / Marxem / Joc dels cambrers / Dissociació / Compàs / Polirítmies 

EDUCACIÓ DE L'OÏDA I L'ENTONACIÓ

ACTIVITATS: Endevinalles / Sona/no-sona / Conillets / Jocs de casa / Al parc / Joc de despertar-nos i anar a dormir / Tots els ocells que canten / Estirar el fil / Princeses i dracs / Pintem / Anem d'excursió / Major i menor / L'estació / Anem a comprar / Jocs de tu i jo / Jocs d'anar a collir / Transport / Boca de peix / Lluna-lluna

Donem instruccions als assistents per tal que portin alguna cançó, dansa o composició instrumental qualsevol i ensenyem a muntar-la amb els recursos treballats.


SESSIÓ 2

29/30 de març 

INSTRUMENTS MUSICALS (part 2)

  • Aprofundiment i ampliació dels elements introduïts a la PART 1
  • Repertori

ACTIVITATS: Targetes / Marxa Radetzky / Rondó / Blues en G / Tubular bells/ Pachelbel / Propostes individuals* 

LLENGUATGE MUSICAL

ACTIVITATS: Nom de notes / Senyors, gegants i pollets / Escales / L'ordre de les notes / Figures / Ritmes-1 / Graus Major / Graus Menor / Pentagrama / Lectura-1 / Vent, vent / Compàs simple / Lectura-2 / Ritmes-2


SESSIÓ 3

17/18 de maig 

EDUCACIÓ DE LA VEU

ACTIVITATS: Recitatius / Jocs d'imitació / Articulació, onomatopeies i veus / Extraterrestres / Lectures / Les ones

CANÇÓ

ACTIVITATS: Ensenyar una cançó / L'HERBETA (llenguatge/instruments) / CAUEN GOTES (recitatius/improvisació) / VENT, VENT (direcció) / INDIS / ELS TRES TAMBORS (acompanyament/ostinatos) / REMA EL TEU CANÓ (canon) / VULL SER LLIURE / LES BANANES (veus-1) / NO HO SENTS? / EL MARINER (veus-2)

INSPIRACIÓ EDUCATIVA I DINÀMICA DE L'AULA

  • Dinàmica de l'aula
  • Elements de pedagogia

ACTIVITATS: Despertem en Tom / Espai / La gent del món / Plometa / Estiraments / Tancar i obrir / Empènyer / Imatges / Meditació / Silenci / T'aix-txi / Tom a dormir / Artistes / Massatges / Ai, quin fred / Concurs de ball / Gelats / Gegants adormits / Ninots / El rellotge espatllat / Fulles seques / Màquines velles / Cançó improvisada / Ajudants / Piles / Principis educatiusL'aula de músicaEtapes educatives (el parvulari) 

CULTURA MUSICAL

ELEMENTS DE CULTURA MUSICAL: Vocabulari / Personatges (autors i intèrprets) / Geografia (paisos i ciutats) / Història (èpoques) / Instruments (classificació i agrupacions) / Veus (classificació i agrupacions) / Formes musicals i estils / Acústica


SESSIÓ 4

31 de maig / 1 de juny

INSTRUMENTS MUSICALS (part 3)

  • Improvisació i creativitat

ACTIVITATS: La jungla / Parlem amb els instruments / Rellotges i màquines / El gegant del Pi

TEORIA

ACTIVITATS: Gran Esquema Suprem + La calma de la mar (muntar i desmuntar) / Elements de teoria

AUDICIÓ MUSICAL ACTIVA

TÈCNIQUES D'AUDICIÓ (EXEMPLES): Dramatització (EL MONSTRE) /  Estatues de gel (LES ESTÀTUES DE GEL) / Expressió (BRAÇOS) / Directors (EL DIRECTOR D'ORQUESTRA) / Tocar (ZARATUSTRA) / Musicogrames (LES ESTEPES) / Personatges (LA FADA) / Partitura (SIMFONIA DEL NOU MÓN) / Un minutMúsica ocasional Títol i autorQuè sonaFormes musicals ViatgesMúsica en directeDiscotecaCompartirEscoltar


DESCARREGA'T EL PROGRAMA DEL CURS


OBSERVACIONS

  1. A més de posar a disposició vostra tot el material necessari per a dur a terme cada activitat a l'escola (fitxes, audios, etc.) cada sessió de formació s'enregistra en vídeo. Aquests videos s'etiqueten i, convenientment editats, se us envien per tal que tingueu un fidel recordatori del treball realitzat.
  2. Les activitats s'expliquen i es fan. D'aquesta manera participeu de vivències semblants a les que després haureu de transmetre al vostre alumnat. Per això, cal que porteu roba i calçat còmodes que permetin el moviment.
  3. Aquestes sessions són les mateixes que fem a Terrassa. Per tant, si algú s'inscriu al curs d'Eivissa però no pot assistir a alguna de les sessions, podria participar en la mateixa sessió el dia que es faci a Terrassa.
  4. EMA lliurarà Certificat d'Assistència.
  5. Intentarem aconseguir un reconeixement oficial d'aquestes hores de formació via CEP o sindicats. En Josep Cardona hi està treballant i sembla que hi ha bona disposició per part de STEI i ens podrien comptar oficialment les 40 hores com a punts de formació.

PAGAMENT

Matrícula - 100 €

Sessió 1   - 50 €

Sessió 2  - 50 €

Sessió 3  - 40 €

Sessió 4  -   0 €

MATRÍCULA
(fins al 8 de febrer de 2019)

1.     Per transferència bancària (100 €)

COMPTE: ES07 2038 6676 8860 0026 3693

CONCEPTE: MATRÍCULA EMA - EIVISSA 2019

Envieu còpia del justificant de la trasferència a pedagogiamusicalactiva@gmail.com amb les dades següents:

NOM I COGNOMS

DNI/NIF

ADREÇA


2.    Per compte de paypal o targeta de crèdit (104 €) *

Escriu les teves dades en el requadre i prem el botó:

NOM I COGNOMS
DNI/NIF

4 € comissió de paypal

¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar